Pages

Friday, August 26, 2011

Pemergian mu ditangisi


Ramadan Bulan yang penuh berkat dan rahmat..pahala yang berganda, diberi satu malam kemuliaan yg sgt istimewa (lailatulqadr) , diberikn 3 fasa yakni rahmat,pengampunan dan kebebasan api neraka..dan bulan turunnya al-quran dan malaikat2 yg melebarkan sayap2 nya dan mendoakan hamba2 Allah..subhanaallah. Tapi sayang kita biarkan ia berlalu pergi tnpa apa2 pengharapan dan pengorbanan.

Bulan yang pling mulia,bulan penghapus dosa, bulan yg berlipat ganda pahala nya..
RAmdan datang dgn penuh pengharapan ..tp kita mengabaikan nya,kita samakan dia dgn bulan2 yang lain.Inilah Bulan penyucian jiwa kita ingin jiwa kita kembli kpdaNya..
Jiwa yg sentiasa meningati mati,jiwa yg mengharap belas kasihan Allah.

Di penghujung bulan kita sibuk dgn persiapan raya..tp kita tak sedar akn kedatangan lailatulqadr, kita hnya sibuk dgn membuat kuih raya, main mercun, dan psng langsir,..itulah kita manusia,yg gembira dgn kdtgn Syawal..Hnya di awal rmadhan shja masjid dipenuhi jemaah..Ramadan pemergian mu ditangisi...kedatangan mu membwa harapan..semoga kita akan berjumpe lgy di bulan Ramadan yang akan datng,.insyaallah(if Allah wills).Walaupun Ramdan akan berlalu pergi semoga kita semua sentiasa istiqamah dalam menjlani ibdah kpdaNya.

~pesan pda diri dan semua sahabat2...yan baik datang nya drpda Allah dan yang serba kekurangan dtg nya drpda sy sendiri.


Jangan tggu bile nak jadi ustaz tp bila kita nak Stat-akhil Hayy-

0 comments: