Pages

Tuesday, August 10, 2010

Istimewanya Ramadhan

Antara keistimewan Ramadhan...:
  • Mult 0rg yg berpuasa lebih harum di sisi Allah drpda bau Kasturi.Bau mulut disisi manusia mmg busuk tp disisi Allah sg harum.Ini kerana ia adlah hasil dari melksanakn ibadah Allah.
  • Para malaikat memohon keampunan utk mereka hingga waktu berbuka puasa. Pastinya doa malaikat diperkenankan oleh Allah,krna mereka tidak pernah membuat maksiat malah merka sentiasa tunduk dan patuh dgn perintah Allah.Mereka ditugaskan mendoakan kaum muslimin yg sedang berpuasa sbgai tanda keistimewaan umat Nabi Muhammad SAW.
  • Allah sentiasa menghiasi syurga setiap hari sbgai persiapan mnyambut kehadiran org yg berpuasa dan sbagai galakn agar mereka berusaha menambahkn amal ibadat di buln ini. Mereka juga akn dibebaskan dari beban dan kesusahan dunia seterusnya mudah melksanakan macam ibadah.
  • Syaitan digari dan di rantai meyebbkn mereka tidak boleh menggangu org2 yg soleh.Ini merupkn bantuan Allah kpda hamba2nya. Apabila Ramadhan tiba akn timbullah keinginan beribadat yg tinggi.
  • Allah mngampuni dosa org2 yg berpuasa pda setiap hujung mlm d bln ini. Sekiranya mereka bngun mngerjakn ibadah, bertaubat dan bermunajat kpdanya serta melaksanakan ibadah puasa di siang hari dgn penuh kekhusyukan.

Ini antara kelebihan di bulan ramadhan.Semoga ibadah kita tidak terhenti di buln Ramadhan sahaja.semoga ibadah kita ini sentiasa berterusan dgn mlkukn ibdah2 sunat & wajib di bulan2 lain dgn penuh kekhusyukan...Amin..Yg baik dtgnya dari Allah dan yg kurang dtg nya dri sy sendiri.

0 comments: